Hoera! Gezinshuis ‘Best’ mag uitbreiden

Afgelopen donderdag heeft de raad het bestemmingsplan ‘Groenzoom’ besproken. Fractievoorzitter Kathy Arends heeft over het belangrijke onderwerp - de uitbreiding van gezinshuis ‘Best’ - gesproken.

© Kathy Arends

Op zaterdag 18 november bezocht fractievoorzitter Kathy Arends Nick en Denise, de gezinshuisouders van gezinshuis Best in Berkel en Rodenrijs. Tijdens haar bezoek heeft zij kennis gemaakt met een aantal kinderen die daar wonen. Een heerlijke ontspannen sfeer. Nick en Denise hebben over hun gezinshuis verteld en hun ambities voor de toekomst, het realiseren van een woning direct naast het gezinshuis waar kinderen in fases leren om volledig zelfstandig te wonen. De locatie is allesbepalend voor een goede overgang naar zelfstandigheid.Familieleden en buren zijn enorm betrokken en ondersteunen het initiatief.

De VVD Lansingerland heeft met andere partijen een amendement ingediend om uitbreiding mogelijk te maken. En met succes! Dit is een prachtige oplossing voor een aantal jongeren