Meeste Lansingerlanders vinden rotondes gevaarlijk

Voor de kerst was de VVD Lansingerland in de drie dorpskernen aanwezig om de inwoners te vragen naar hun kerstwensen. Ongeveer vijftig mensen gebruikten deze gelegenheid om te zeggen wat ze van hun gemeente vinden. Conclusie: het gaat goed, maar er is de komende jaren nog veel op te pakken.

Gevaarlijke rontondes

De Lansingerlanders geven een ruime voldoende aan hun woonomgeving. Ze ondervinden daarbij wel de nodige overlast en ook de groenvoorziening scoort een onvoldoende.

Verkeer

De meest genoemde onveilige verkeerssituaties in Lansingerland zijn de rotondes en de N209. Daarnaast vindt 65% van de Lansingerlanders dat er te hard wordt gereden. Voor wat betreft de wijze van vervoer naar de dorpskernen maken de Lansingerlanders vooral gebruik van de auto. Ook al zouden er bewaakte fietsenstallingen in de centra komen, dan nog heeft de auto de voorkeur. De maximale parkeertijd van twee uur in de blauwe zones ervaren verreweg de meeste Lansingerlanders voldoende om hun inkopen te doen.

Middenstand

De Lansingerlanders wensten voor 2019 vooral een meer gevarieerd winkelaanbod en meer aandacht voor openbare orde en veiligheid.

Nu al resultaten

"De uitkomsten vertonen veel overeenkomsten met het beleid dat de VVD Lansingerland voor ogen heeft", aldus VVD fractieleider Alexander Kuipers. "We wilden graag meer wijkagenten en nu komen er twee bij. Er worden zeven rotondes aangepakt. Dat is een mooie stap in de richting van ons doel: nul verkeerslachtoffers als gevolg van infrastructurele problemen en onoverzichtelijke verkeerssituaties. Maar ook alle andere ingebrachte punten kunnen rekenen op onze aandacht."