Fractie-assistent (ca. 4 uur per week)

De VVD-fractie in Lansingerland zoekt per direct een fractie-assistent.

De VVD gemeenteraadsfractie van Lansingerland bestaat uit vijf fractieleden en één commissielid. Binnen de raad is de VVD de grootste, kritische en meest constructieve oppositiepartij. Wil je onderdeel uitmaken van dit team? Dan is dit jouw kans!
De VVD-fractie in Lansingerland zoekt per direct een fractie-assistent.

De werkzaamheden bestaan uit administratieve taken en politiek inhoudelijke taken. Een fractie-assistent heeft een brede interesse in de Lansingerlandse maatschappelijke en politieke ontwikkelingen. Naast inhoudelijke werkzaamheden ondersteunt zij of hij de fractie op secretarieel en administratief gebied. Daarnaast zou het beheren van de website en ondersteuning op het gebied van communicatie onderdeel kunnen zijn.

De taken van een fractie-assistent lopen uiteen van diverse secretariële afhandelingen, zoals afhandeling van inkomende en uitgaande correspondentie, organisatie van fractiebijeenkomsten, werkbezoeken, heidagen. Ook uitzoekwerk t.b.v. de inbreng bij commissies en raad, het helpen voorbereiden van commissies en raad, het schrijven van en ondersteunen bij opstellen moties hoort bij de taken.

Wij zoeken iemand die:

• gedreven en ambitieus is;

• woont in Lansingerland of in de directe omgeving;

• affiniteit heeft met de VVD en bij voorkeur lid is;

• gevoel voor politieke ontwikkelingen en verhoudingen;

• communicatief vaardig is, zowel mondeling als schriftelijk;

• om kan gaan met verschillende communicatiemiddelen;

• een zelfstandige en flexibele instelling heeft;

• bereid is om soms op onregelmatige tijden de fractie te ondersteunen.

Wij bieden:

• een afwisselende en leerzame uitdaging, gemiddeld 4 uur per week;

• een prettige werkomgeving met vol op mogelijkheden om te ontwikkelen;

• een maandelijkse vrijwilligersvergoeding.

Sollicitaties kunnen samen met een CV, worden gericht aan de fractievoorzitter, Kathy Arends, bij voorkeur per e-mail via kathyarends@vvd-lansingerland.nl