"Uitspraken fractievoorzitter PvdA op social media klinkklare onzin".

De fracties van CDA, VVD en D66 in de gemeenteraad van Lansingerland zijn verontwaardigd over berichtgeving op social media door fractievoorzitter Bovens van de PvdA. Deze meldde onlangs, dat CDA, VVD en D66 overwegen om hun verzet tegen de uitbreidingsplannen van de luchthaven te staken. “Klinkklare onzin” is de unanieme reactie van de drie fracties, die het vooral kwalijk vinden dat de inwoners van Lansingerland hierdoor verkeerd worden geïnformeerd over hoe zij werkelijk omgaan met de plannen van de luchthaven.

CDA, VVD en D66 zijn juist bijzonder kritisch over de rapporten en onderzoeken, die de directie van de Luchthaven heeft opgesteld om de uitbreiding te onderbouwen. De leefbaarheid in de gemeente staat volgens de drie fracties toch al sterk onder druk door de lawaaiige HSL en de nog aan te leggen Verlengde A16. Alle reden om de ontwikkelingen rond de luchthaven juist scherp in de gaten te houden.

CDA, VVD en D66 vermoeden dat de recente nederlaag van de PvdA  bij raadsdebatten over andere onderwerpen de oorzaak is van de verkeerde berichtgeving. Zij roepen de PvdA op om die frustratie achter zich te laten en juist samen met de andere fracties de plannen van de luchthaven kritisch te gaan beoordelen. Later dit jaar komt de luchthaven uitgebreid op de agenda van de  gemeenteraad van Lansingerland.