Kathy Arends lijsttrekker en verkiezingsprogramma vastgesteld

Kathy Arends, de fractievoorzitter van de VVD in de gemeenteraad, is aangewezen als lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart. Tegelijk is het verkiezingsprogramma vastgesteld, met daarin 15 ambities die de VVD heeft voor Lansingerland, zodat we de gave gemeente die we nu hebben ook behouden en op een aantal punten kunnen verbeteren. Een greep uit de ambities: de VVD eist dat Lansingerland meer wijkagenten krijgt. Ook moeten de lokale lasten omlaag naar het landelijk gemiddelde. En: er moet een einde komen aan de aparte inzameling van plastic afval.

Het is de VVD al jaren een doorn in het oog: Rotterdam slokt de vier wijkagenten op waar Lansingerland recht op heeft.  Helaas wordt ook in Lansingerland ingebroken, worden mensen bedreigd en wordt drugs gedeald. Daarom eist de VVD dat de landelijke norm van 1 wijkagent per 5000 inwoners wordt nagekomen.

Ook wil de VVD een einde maken aan de hoge lokale lasten die inwoners moeten betalen. De VVD wil dat de lokale lasten omlaag gaan naar het landelijk gemiddelde: we willen een betaalbare gemeente.

De toenemende verkeersdrukte is ook een gevolg van de groei van de gemeente. In onze gemeente moeten de meeste inwoners ’s ochtends de gemeente uit en ’s middags de gemeente uit zien te komen. Daarnaast begeven zich veel fietsende scholieren in het verkeer en is er ook nog vrachtverkeer op de weg. Deze combinatie en de toenemende drukte brengt de nodige risico’s met zich mee. Daarom pleit de VVD voor een masterplan voor het hele verkeer in onze gemeente. Hierbij gaan de ingrijpende maatregelen niet uit de weg, want die zijn noodzakelijk om in de toekomst Lansingerland veilig bereikbaar te houden.

Een andere ambitie is dat de VVD wil stoppen met het inzamelen van gescheiden afval. Er zijn inmiddels technieken om plastic automatisch uit het huishoudelijk afval te halen die meer en beter plastic opleveren dan het scheiden zoals dat nu gebeurt. We houden onszelf echt voor de gek door te denken dat al die verschillende afvalbakken en -zakken op straat maar goed zijn voor het milieu. De VVD gaat voor echte milieumaatregelen die duurzaam zijn.

Deze en de overige twaalf ambities voor Lansingerland zijn terug te vinden in ons verkiezingsprogramma. Download het verkiezingsprogramma hier