Bewoners weten wel hoe de Hoefweg veiliger kan

De bewoners van de Hoefweg in Bleiswijk hebben woensdagavond 7 maart een bewonersbijeenkomst gehouden over de verbetering van de verkeerssituatie op de Hoefweg in Bleiswijk.

De VVD en ook andere politiek partijen waren hierbij aanwezig om te luisteren naar de bewoners en ondernemers.

Kathy Arends, Mauriel van As en Matthijs Machielse waren aanwezig bij de bijeenkomst om in gesprek te gaan met bewoners en ondernemers. Zij hebben vooral geluisterd naar de ideeën van de bewoners.

Bewoners hadden onder meer de volgende concrete ideeën:

- het invoeren van eenrichtingsverkeer, al dan niet voor delen van de Hoefweg

- handhaving op snelheid en/of plaatsen van flitspalen

- herinrichting van de Hoefweg waardoor meer ruimte komt voor voetgangers, scootmobielen en fietsers

- herzien busroutes

- verplaatsen en/of laten vervallen van parkeerplaatsen

- afspraken maken met aan de Hoefweg liggende bedrijven over aanrijroutes klanten en leveringen

Deze ideeën komen op de politieke agenda zodat er actie ondernomen kan worden. De VVD vindt het belangrijk dat de verkeersveiligheid op de Hoefweg snel wordt verbeterd. Hiertoe moeten scenario's op basis van de concrete ideeën worden uitgewerkt, zodat de gemeenteraad in 2018 een besluit kan nemen over de uit te voeren verbeteringen. De gemeente moet snel aan de slag met uit uitvoeren van de verbeteringen.

Zoals in het verkiezingsprogramma ook verwoord, staat de VVD voor de ambitie van nul verkeersslachtoffers en het uitwerken van een masterplan verkeer door de gemeente.