Radio interview Mauriel van As RTV Lansingerland

Tijdens het programma Iedereen Toegang Tot Informatie (ITTI) van Loek Bergman en Marc de Boer heeft Mauriel onder meer verteld over zijn motivatie om raadslid te worden en hoe hij de bewoners wil vertegenwoordigen.

Mauriel heeft onder meer verteld dat hij de politiek in wilde gaan om bij te kunnen dragen aan het mooi en fijn houden van onze gemeente in plaats van erover roepen vanaf de zijlijn.

Verder heeft hij verteld over wat hij wil bereiken. Hij is lid van de commissie Ruimte en wil vooral een bereikbaar en veilig Lansingerland. In deze commissie is Mauriel vanuit de fractie verantwoordelijk voor onder meer bereikbaarheid & verkeersveiligheid, de kern Bleiswijk en het dossier A16/A13. Hij vindt deze onderwerpen belangrijk omdat juist deze onze directe leefomgeving betreffen. Concreet wil Mauriel dat verkeersonveilige situaties worden aangepakt en dat er een masterplan voor de verkeerscirculatie komt voor de hele gemeente.

Mauriel heeft ook verteld over hoe hij de bewoners wil gaan vertegenwoordigen. Hij wil dit doen door gesprekken aan te gaan met mensen, zowel vanuit de mensen maar ook actief mensen benaderen. Onder meer wil hij dat doen door zelf kennis te nemen van bijvoorbeeld verkeersonveilige situaties zoals hij dat al heeft gedaan op de Gemeentewerf en de Röntgenstraat in Berkel en de Hoefweg in Bleiswijk. Op deze wijze krijgt hij de informatie om de juiste afwegingen te kunnen maken.

Het interview terugluisteren kan hier: http://rtvlansingerland.nl/radio/terugluisteren/#