Laurine Bonnewits VVD-kandidaat Provinciale Staten

De kans dat Laurine Bonnewits (VVD) op 20 maart terugkeert in de Provinciale Staten van Zuid-Holland is zeer groot met haar zesde plaats op de verkiezingslijst van de VVD. Laurine is een bekende in de Lansingerlandse politiek en momenteel vice-voorzitter van de VVD-Provinciale Statenfractie.

Naast haar vice-voorzitterschap is zij voorzitter van de commissie Europa in Zuid-Holland en heeft zij een aantal portefeuilles die ook relevant zijn voor Lansingerland zoals Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH), ruimte en mobiliteit en economie.

Verkiesbaar

Volgens VVD-Lansingerlandvoorzitter Pons Hoogendoorn is haar zeer verkiesbare plaats op de lijst meer dan terecht: “Laurine is zeer bekwaam en een ervaren rot in de politiek. We kennen haar vooral als fractievoorzitter van de VVD-fractie in Lansingerland en daarvoor was ze ook raadslid in de raad van Berkel en Rodenrijs en Hellevoetsluis. We zijn blij dat we met grote waarschijnlijkheid haar weer in de Statenfractie terugzien.”

De Provinciale Staten zijn volgens Pons zeker geen ver-van-ons-bed-show: “Het is onze volksvertegenwoordiging in de Provincie. De onderwerpen die zij behandelen, zijn weliswaar gemeenteoverschrijdend maar hebben vaak wel degelijk direct impact op Lansingerland. Daarom is het belangrijk om ook mensen als Laurine in de Provinciale Staten te hebben die onze gemeente goed kennen.”