Kerstwensenactie groot succes!

De VVD Lansingerland trok afgelopen zaterdag door Lansingerland om in de dorpscentra bij de inwoners kerstwensen op te halen. Tientallen Lansingerlanders vertrouwden ons hun wens voor Lansingerland in het komende jaar toe. Deze hingen we in onze kerstboom en hebben we allemaal gelezen. Veel wensen gingen over verkeer, jeugd en overlast/veiligheid. We doen uiteraard onze uiterste best om ze uit te laten komen.

Onze tocht begon in Bleiswijk waar het vooral om verkeer ging. Aanpassing van de parkeergelegenheid bij de Albert Heijn, leuke terrassen op het Kranenburgplein en vermindering van het drukke verkeer op de N209 waren opvallende zaken op de verlanglijst. In Bergschenhoek ging het vooral over de Vlashoeck waar minder overlast door fietsers, een snellere aanpassing van het centrum en mooiere bestrating gewenst werd. In Berkel en Rodenrijs hoopte iemand dat het Annie MG Schmidt park aangepakt wordt met meer toezicht van politie en BOA’s en meer verlichting.

Onze gesprekken met de inwoners leerden ons dat Lansingerland nog steeds een mooie gemeente is waarin we fijn wonen. In Berkel en Rodenrijs merkten we dat de geruchten over de lockdown doorsijpelden waardoor het centrum flink drukker werd met last minute shoppers en zij uiteraard minder tijd hadden om met ons in gesprek te gaan. Daarom hebben we de wensenactie daar helaas eerder afgebroken. Maar inmiddels was het al een groot succes geworden.