VVD Lansingerland is blij met steun voor ondernemers

Mede op verzoek van de VVD Lansingerland is enige tijd geleden door het College een herstelplan Corona opgesteld. Wij zijn verheugd om te zien dat het College daadkrachtig begonnen is dit plan uit te voeren.

Wij noemen hier de meest in het oog springende maatregelen. Horecaterrassen mogen worden verbreed tot in elk geval mei 2022. Dit is een steun in de rug van onze Horecaondernemers die het zo zwaar hebben. In samenspraak met de winkeliersverenigingen en Horeca Nederland kunnen leden die het financieel zwaar hebben gehad tijdens de Corona periode een beroep doen op de gemeente om hun bijdrage aan deze verenigingen voor hen te betalen. Op deze wijze helpen wij zowel de verengingen als de betreffende winkeliers en (Horeca)ondernemers. Menig inwoner in Lansingerland snakt weer naar leuke evenementen in onze gemeente. Het is dan ook mooi om te zien dat de gemeente klaar staat om evenementen financieel (maximaal met 10.000 euro in totaal) te steunen. Bovendien worden er geen kosten gerekend voor de vergunningsaanvraag. Al met al laat onze gemeente zien oog te hebben voor onze ondernemers en hen te steunen.