VVD feliciteert Pieter van de Stadt met voordracht herbenoeming burgemeester

Tijdens een besloten raadsvergadering op 15 april heeft de gemeenteraad van Lansingerland burgemeester Pieter van de Stadt voorgedragen voor herbenoeming. Het proces wordt de komende maanden vervolgt, met in september de officiƫle herbenoeming door de Commissaris van de Koning.

n de afgelopen periode heeft de vertrouwenscommissie, bestaande uit leden van de gemeenteraad van Lansingerland, gesprekken gevoerd met de burgemeester en allerlei betrokkenen. Namens de VVD was Alexander Kuipers lid van deze commissie. De gemeenteraad heeft naar aanleiding van het verslag van deze vertrouwenscommissie besloten om Van de Stadt voor te dragen voor een nieuwe periode van zes jaar.

Sinds 2015 is Pieter burgemeester van Lansingerland. Wij hebben hem leren kennen als een betrokken burgemeester bij wie de deur open staat. Voordat hij burgemeester van Lansingerland werd was hij o.a. wethouder voor de VVD in Heemstede, medewerker van de VVD Tweede Kamerfractie en assistent van toenmalig eurocommissaris Frits Bolkestein.

De Lansingerlandse VVD feliciteert Pieter van de Stadt met zijn voordracht tot herbenoeming en kijkt uit naar de samenwerking de komende jaren.